Etykiety booklet
Etykiety booklet czyli etykiety wielowarstwowe są powszechnie stosowane w szeregu branż, między innymi w branży kosmetycznej, chemicznej i farmaceutycznej. Cechuje je zarówno praktyczność jak i wysoka estetyka, wpływającą na wartość produktu.
Zalety etykiet booklet
Po pierwsze, etykiety booklet (po angielsku słowo to oznacza broszurę) zajmuję niewiele miejsca na opakowaniu bądź produkcie. Niemniej jednak dzięki wielostronicowości umożliwiają przekazanie dużych ilości informacji - niektóre oferowane warianty tych etykiet mogą mieć nawet kilkadziesiąt stron. Znajduje to zastosowanie zwłaszcza w branży farmaceutycznej, gdzie ulotka towarzysząca lekarstwu musi zawierać odpowiednio dużo informacji dotyczących dawkowania, zaleceń i przeciwwskazań, możliwych działań niepożądanych i tak dalej. Jednocześnie niektóre rodzaje opakowań, zwłaszcza butelki albo dyski nie dysponują odpowiednią powierzchnią dla takich ulotek.
Innymi słowy etykieta kilkustronicowa może być dodatkowym miejscem przeznaczonym na prezentację oferty pokrewnych produktów, instrukcją obsługi lub zawierać wymagane przez prawo informacje. Często, ze względu na ograniczoną powierzchnię produktu jest to jedyny rodzaj nalepki, jaki może zostać zastosowany.
Co jeszcze oferują etykiety wielostronicowe?
Po drugie, nalepki tego typu często pozytywnie wpływają na estetyczne walory produktu na ekspozycji, gdy trafia on do sprzedaży detalicznej. Ze względu na kreatywność ich twórców mogą doskonale wpasować się w szatę graficzną produktu przybierając różne kształty i barwy. Uwydatniają w ten sposób nierzadko starannie zaprojektowane kształty butelek z kosmetykami i podkreślają ich kolorystykę. Wspierają produkt na sklepowej półce w wypełnieniu jego najważniejszego zadania, czyli narzędzia marketingowego. Wizualna atrakcyjność i przyciąganie wzroku klienta współdecydują o jego wyborach konsumenckich. Liczy się tu oryginalność i podkreślenie cech oferowanego produkty. Wielowarstwowe etykiety tworzą w ten sposób kolejne pole do popisu dla projektantów graficznych. W ten sposób etykiety booklet stanową ogniwo w łańcuchu działań marketingowych budujących wizerunek produktów i marek.
Etykiety typu booklet wykonujemy jako składanki lub książeczki i dostarczamy je na roli do ręcznego lub automatycznego klejenia.